Zmiana organizacji ruchu przy szkole. Nowe bezpieczne pasy i strefa "Kiss & Ride" już działają!
Bezpieczeństwo najmłodszych w drodze do szkoły jest dla nas absolutnym priorytetem. Dlatego z początkiem tego tygodnia zakończyliśmy zapowiadane prace związane z reorganizacją ruchu w rejonie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego przy ul. Szkolnej. Wprowadzone zmiany mają na celu uporządkowanie porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego oraz zwiększenie ochrony pieszych.
Co konkretnie się zmieniło?
-
Nowe, doświetlone przejścia dla pieszych: Główne "zebry" prowadzące do szkoły zostały wyposażone w aktywne, pulsujące oświetlenie LED, które uruchamia się w momencie zbliżania się pieszego. Dodatkowo zastosowano specjalną nawierzchnię o zwiększonej szorstkości, skracającą drogę hamowania.
-
Strefa "Kiss & Ride" (Pocałuj i Jedź): Na prośbę wielu rodziców, wzdłuż ogrodzenia szkoły wyznaczyliśmy specjalną zatokę postojową.
Jak korzystać ze strefy "Kiss & Ride"? Jest to miejsce przeznaczone wyłącznie do krótkiego postoju (do 2 minut), służącego bezpiecznemu wysadzeniu lub odebraniu dziecka.
-
Zatrzymaj samochód w wyznaczonej zatoce.
-
Pożegnaj się z dzieckiem ("pocałuj...").
-
Dziecko bezpiecznie wysiada prosto na chodnik od strony szkoły.
-
Niezwłocznie odjedź, ustępując miejsca kolejnym rodzicom ("...i jedź").
Ważne: W strefie "Kiss & Ride" obowiązuje bezwzględny zakaz parkowania (czyli dłuższego postoju, np. w celu odprowadzenia dziecka pod same drzwi szkoły). Pozostawienie samochodu w tym miejscu blokuje ruch i niweczy cel wprowadzonych zmian.
-
Uspokojenie ruchu: W całym rejonie przyszkolnym wprowadzono strefę ograniczonej prędkości do 30 km/h.
Apelujemy do wszystkich kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na nowe oznakowanie pionowe i poziome. W pierwszych dniach funkcjonowania nowej organizacji ruchu, w okolicach szkoły obecne będą patrole Straży Gminnej, które będą pomagać kierowcom i przypominać o nowych zasadach.
Dziękujemy za współpracę w dbaniu o bezpieczeństwo naszych dzieci!
Wyświetlono: 2
